Notice: curl_setopt(): CURLOPT_SSL_VERIFYHOST no longer accepts the value 1, value 2 will be used instead in /home/admin/web/eastrussia.ru/public_html/gtranslate/gtranslate.php on line 101
Мы начинали в 2009 году с трех вертолетов Ми-8, позже парк пополнился еще четырьмя единицами. В 2013-м мы объединились с другой частной компанией – «Камчатскими авиалиниями», после слияния наш общий парк составил уже 25 вертолетов. Сегодня «Витязь-­Аэро» летает по всей Камчатке, в том числе в отдаленные и труднодоступные поселки края, где другого транспортного сообщения нет или оно сезонное. Также делаем рейсы Камчатка – Парамушир. За 2017 год мы перевезли свыше 34 тысяч пассажиров, из которых около 9,5 тысячи – туристы. Каждый год в марте у нас начинается сезон любителей экстремального спорта – хели-ски, потом идут рыбаки и охотники, затем туристы, отправляющиеся на заповедные территории (тут же вулканы, Долина гейзеров, Курильское озеро), потом опять рыбаки и охотники, и так летаем до конца октября. Мы создавались для того, чтобы обслужить именно туристический кластер! Мы сами родились и живем на Камчатке и хотим, чтобы этот край развивался. А для этого нужно привлекать сюда гостей и предоставлять им качественные услуги. Ежегодно мы вкладываем в развитие нашей инфраструктуры от 50 до 100 млн рублей. Полеты для жителей Камчатки в далекие поселки субсидирует правительство края, плюс как резиденты ТОР мы получаем налоговые преференции. Но времена сейчас непростые, главная составляющая в цене полетов – авиационный керосин, с начала 2018 года цена держится на уровне 63 тысяч рублей за тонну. Для примера, чтобы слетать в Долину гейзеров и обратно, нужно заправить Ми-8 минимум на 2400 кг, что сказывается на стоимости турпутевки, а за нее в конечном итоге платит пассажир. Мы стараемся использовать свои конкурентные преимущества. Между Елизово, где находится главный аэропорт Камчатки, и поселком Паратунка у нас есть собственный Малый аэропорт, одно из самых комфортабельных и современных аэровокзальных сооружений на Камчатке. Здесь есть кафе, бесплатный Wi-Fi, большая привокзальная площадь, в сезон для туристов у нас открыты беседки, сувенирные магазинчики. Перед иностранцами не стыдно. На площади стоит вертолет Ми-2. Мы водим сюда школьников на экскурсии, даем детям садиться в кабину на место пилотов, надеваем им гарнитуру, наушники, показываем технический регламент, как, например, ремонтируется воздушное судно, меняется двигатель. А в скором времени рядом с вертодромом в Николаевке начнется строительство взлетно-посадочной полосы для самолетов малой авиации, в нее будет инвестировано около 600 млн рублей. Кроме того, наши вертолеты особенные: они раскрашены аэрографом, тематика рисунков, конечно же, Камчатка. Это медведь, ловящий рыбу, орлан, кречет, хаски в упряжке, следы от медвежьих лап, лосось и т. д. Надо ли объяснять, как эти ливреи нравятся гостям? Мы покупаем новые вертолеты и присматриваем б/у варианты с минимальным эксплуатационным ресурсом. Капремонт производим на авиаремонтном заводе в Тюмени – это уменьшает издержки производства и сроки ремонта воздушных судов. В этом году мы уже получили два отремонтированных свежевыкрашенных вертолета от наших тюменских партнеров – авиаремонтного завода «ЮТэйр-Инжиниринг». Сегодня в нашем штате 234 человека. За три года компания «Витязь-­Аэро» трудоустроила 34 выпускника Омского летного технического колледжа, единственного в стране, который выпускает специалистов-вертолетчиков, пилотов и борт-механиков. Все они планируют осесть на Камчатке, завести здесь семьи. Решением кадрового вопроса мы занимаемся вместе с Министерством образования Камчатского края, разрабатываем программу по целевой отправке выпускников местных школ на обучение за пределы региона. — EastRussia |

Irkutsk
Ulan-Ude

Blagoveshchensk
Chita
Yakutsk

Birobidzhan
Vladivostok
Khabarovsk

Magadan
Yuzhno-Sakhalinsk

Anadyr
Petropavlovsk-
Kamchatsky
Moscow

This text is translated into Russian by google automatic human level neural machine.
EastRussia is not responsible for any mistakes in the translated text. Sorry for the inconvinience.
Please refer to the text in Russian as a source.

“I am not ashamed of foreigners!”

The head of the airline "Vityaz-Aero" Viktor Sirotin about aviation tourism

The Vityaz-Aero company is the largest in small aircraft. Viktor Sirotin, General Director of Vityaz-Aero Aviation Company, tells about difficulties and readiness to invest in the development of tourism in Kamchatka.

“I am not ashamed of foreigners!”

Viktor Sirotin

General Director, Vityaz-Aero Aviation Company
We started in 2009 with three Mi-8 helicopters, later the park was replenished with four more units. In 2013, we merged with another private company, Kamchatka Airlines, after the merger, our common fleet has already made 25 helicopters. Today, Vityaz-Aero flies all over Kamchatka, including remote and hard-to-reach villages in the region, where there is no other transport link or it is seasonal. We also make flights Kamchatka - Paramushir. Over the 2017 year, we transported over 34 thousands of passengers, of which about 9,5 thousands are tourists.

Every year in March, we start the season of extreme sports enthusiasts - heli-skiing, then fishermen and hunters, then tourists who go to protected areas (immediately volcanoes, Valley of Geysers, Kuril Lake), then fishermen and hunters, and so we fly until the end of October. We were created in order to serve exactly the tourist cluster! We ourselves were born and live in Kamchatka and want this region to develop. And for this you need to attract guests here and provide them with quality services. Every year we invest in the development of our infrastructure from 50 to 100 million rubles.

Flights for residents of Kamchatka to distant settlements are subsidized by the regional government, plus as residents of TOR we get tax preferences. But times are not easy, the main component in the price of flights is aviation kerosene, since the beginning of 2018, the price has been kept at the level of 63 thousand rubles per ton. For example, to fly to the Valley of Geysers and back, you need to fill the Mi-8 at least 2400 kg, which affects the cost of the tour, and the passenger eventually pays for it. We try to use our competitive advantages.

Between Yelizovo, where the main airport of Kamchatka is located, and Paratunka village, we have our own Small Airport, one of the most comfortable and modern air terminal facilities in Kamchatka. There is a cafe, free Wi-Fi, a large station square, in season for tourists we have gazebos and souvenir shops. Before foreigners is not ashamed. On the square is a helicopter Mi-2. We take schoolchildren here on an excursion, give children to sit in the cockpit in the pilots' place, put on their headsets and headphones, show technical regulations, such as, for example, repair an aircraft, change the engine. And in the near future, construction of the runway for small aircraft will begin near the heliport in Nikolayevka, about 600 million rubles will be invested in it.



In addition, our helicopters are special: they are painted with an airbrush, the subject of drawings, of course, is Kamchatka. This is a bear, fishing, eagle, gyrfalcon, husky in harness, footprints from bear paws, salmon, etc. Do I have to explain how guests like these liveries? We buy new helicopters and look at used options with a minimum operational resource. The overhaul is made at the aircraft repair plant in Tyumen - this reduces the production costs and the timing of aircraft repairs. This year we have already received two repaired freshly painted helicopters from our Tyumen partners - the aircraft repair plant UTair-Engineering.

Today in our state 234 person. For three years, Vityaz-Aero has employed 34 to graduate from the Omsk Flight Technical College, the only country in the country that produces helicopter pilots, pilots, and onboard mechanics. All of them plan to settle down in Kamchatka, start a family here. We deal with the personnel issue together with the Ministry of Education of the Kamchatka Territory; we are developing a program for targeted sending graduates of local schools to study outside the region.